Rólunk

Értékeink
Történetünk
Hagyományaink

Tradíció és megújulás – Rácz József alapító és Fia, Rácz Bertalan mesél a vállalkozás történetéről

Az egész történet a Kert-Ész Klub megalakításával kezdődött 2011. április 14-én.
Hamar rájöttünk, hogy a helyi termelők csodálatos zöldségeit és gyümölcseit úgy tudjuk a legfrissebben értékesíteni, ha a lehető legrövidebb úton, a lehető legrövidebb idő alatt gyakorlatilag a tisztelt Vevő konyhájába érkeznek meg – átugorva a kereskedői hálózatokat, rövid ellátási láncot kialakítva. Ennek pedig a legjobb eszköze a mintabolt, ahol a termelőink is megjelennek a terményeikkel együtt. Ezért az üzletünkben, ha valaki betesz egy gyümölcsöt a kosarába, akkor e mögött egy konkrét termelő személye áll, aki garantálja a minőséget.

Közvetlenül össze tudjuk hozni a vásárlót és a termelőt, azaz a vevő tudja kitől kapja, tudja honnan kapja a terméket, ezzel meg is született az első Vitamin Szalon,
2014. március 28-án nyitottunk.

A prémium minőségű zöldségekhez és gyümölcsökhöz értelemszerűen prémium szintű üzlet és kiszolgálás is tartozik, ezért megalkottuk a Vitamin Szalon koncepcióját, ahol a minőségre érzékenyebb vevők találhatják meg minden területen a számításukat.

A rendkívül sikeres első Szalont követték a további üzletek, számos kaland után a jelenlegi felállás franchise rendszerben négy üzlet működik, gyakorlatilag a körút körül „körülöleljük a várost”.

Sorban jöttek a boltok a Szentháromság utca, a Török utca, végül az Algyői úton is nyitottunk egy üzletet a Prémium Piacon. Nálunk a prémium minőség mellett a sarki fűszeres szaktanácsadásának érzését is megtalálja a Vevő. A minőség mellett a személyesség és érzékenység is megjelenik minden egyes vásárlásnál, minden egyes boltban.

A minőség és frissesség érdekében a logisztikai rendszer is többször átalakult, jelenleg az egyszerűség és gyorsaság végett a saját nagykerünk szolgálja ki az összes üzletet. Nálunk az egész beszerzési folyamat nyomonkövethető, zárttá tettük a rendszerünket. Ezzel is hozzá kívánunk járulni az általunk közvetített értékek megjelenítéséhez és a „Szalon érzéshez”. Az már csak az í-re a pont, hogy a termelőink jelentős része biológiai növényvédelmet is alkalmaz, ellenőrzött körülmények között.

Helyi termelőktől származó, ellenőrzött minőségű vitamindús zöldségeket és gyümölcsöket vásárolni,
ezzel mindenki könnyen tud azonosulni. Azt hiszem ez a Vitamin Szalonok egyik legfontosabb üzenete.

Bertalan fiatalos lendülettel veszi át a történet folytatását: A generációváltás arról szól számomra, hogy a tradíciókat és az értékeket maximálisan megtartva a kor kihívásainak megfelelően fejlesszük azokat a területeket, amelyek az elmúlt hat évben megértek a továbblépésre. Mindezt a vásárlói élmény javítása érdekében tettük. Az elmúlt egy év legfontosabb fejlesztései a teljesség igénye nélkül az alábbiak voltak:

1

Jelentős mértékben javítottuk az informatikai hátterünket, különös figyelmet fordítva a kasszák területére.
Ennek következtében a fizetési folyamat számottevően felgyorsult, a legritkább esetben kell vevőinknek várakoznia.

2

A logisztikai rendszert is átszerveztük.
Így még rövidebb úton és – ami még fontosabb mindenki számára – még rövidebb idő alatt jut el a termelőktől a boltokban a friss áru.

3

Szintén a vásárlói élményt szeretnék javítani a megújult külsővel.
Az új design mindenhol megjelenik az újratervezett boltbelsőktől kezdve a megújult munkaruhákig.

4

Folyamatosan képezzük dolgozóinkat.
Az általunk vallott értékeket ők is kommunikálják a tisztelt Vásárlóink felé.

5

Trmékkínálat radikális bővítése.
Átgondoltuk a „Frissen szeretem” koncepciót, megjelent a „Hűsen szeretem” család, majd a Ginger shot. További helyi termelők prémium kategóriás termékei jelentek meg boltjainkban a Szarvasgombától a Mézészet termékeiig. Ezzel a bővítéssel is az igényes vevőkör szofisztikált igényeit próbáljuk kielégíteni.

A tradíció és az érték marad a modernizált megoldások és a megújult külső mögött is!

Csapat

Rácz József alapító
Rácz Bertalan